Minirintamalla olen tehnyt pääsääntöisesti tavaroita joulukalenteri-, herkkukori- ja muutamaan synttäri-swappiin, niistä kuvia kun ovat ajankohtaisia.
Sitten olen tehnyt muutaman uuden hankinnan ja miten ollakkaan ne ovat kirja ja  video.
19447.jpg
-Video on Sue Atkonsonin Dolls´House Dressmaking jossa neuvotaan vaatteiden tekemistä :
 alushousut,  alushame, mekko, kaksi erinlaista hattua, päivänvarjo, miniruusuja ja muita koristeita.
-Kirja on Tudors Dolls´houses, Geoffrey West, isbn:1861261306.
 Siinä on ohjeet nukketaloon ja samalla verrataan samaa asiaa aina alkuperäiseen taloon.
 Kirjan ostin poistomyynnistä Suomalaisesta.

19444.jpg19446.jpg

-Sitten minulla on Viktroriaaninen Talokirja, nukkekodiksi aukeava näyttämökirja.
 Kirjan kannessa on pieni kirja jossa kerrotaan Viktorian ajan elämästä.

Viikonloppuna olen lähdössä Helsinkiin nukkemessuille, jossa olen viimeksi käynyt 1996, eli melkein kymmenen vuotta sitten. Sillon ostamista oli paljon, kun osto ulkomailta oli paljon hankalempaa ja maahantuojia oli vain muutamia ja nekin olivat lähinnä posliininukkejen tarvikkeita eikä nukkekodit olleet silloin kovin suosittuja.
Sitten markkinat kutistuivat ainakin myyjien osalta, mutta nyt nukkekotien ansiosta markkinat ovat taas mielenkiintoiset, joten kannattaa lähteä kauempaakin.